Sanaslank

Het SanaSlank eiwitdieet is een dieet op basis van veel eiwitten (proteïnen), veel verse groenten, weinig koolhydraten en weinig verzadigd vet. Het eiwitdieet van SanaSlank is een uitstekende manier om gemakkelijk, snel en gemotiveerd gewicht te verliezen.

Het SanaSlank dieet is een medisch onderbouwde methode waarbij men gebruik maakt van speciale eiwitproducten aangevuld met dagelijks verse groenten en voedingssupplementen. Er wordt aandacht besteed aan bewegen en aan gezonde voeding.

Het SanaSlank eiwitdieet is ingedeeld in vier blokken. U kunt zelf bepalen in welk blok u wilt starten. Volgt u blok 1 dan eet u alleen de eiwitproducten aangevuld met groenten en voedingssupplementen.
Wilt u liever vlees of vis aan uw warme maaltijd of lunch toevoegen dan volgt u blok 2. Bent u bijna klaar met afslanken, dan ga u uw lichaam weer laten wennen aan iets meer koolhydraten, dat doet u in blok 3. U eet dan bijvoorbeeld brood en fruit en nog steeds enkele eiwitproducten. Blok 4 is het moeilijkste gedeelte. Hierin leert u hoe u het beste op gewicht kunt blijven. Tijdens de vier blokken eet u zes maaltijden/tussendoortjes op een dag en u drinkt 2 liter water.

SanaSlank ziet het eiwitdieet als een hulpmiddel om gemakkelijk af te vallen. Maar is zich ervan bewust dat een gezond eetpatroon van groot belang is. Daarom bestaan de SanaSlank adviezen in blok 4 uit puur eten, waarbij gebruik wordt gemaakt van verse (biologische) producten. Lees hieronder wat de ‘blokken’ inhouden.

Blok 1: Snel afslanken
Blok 1 zorgt ervoor dat u snel afvalt. Dit is ook het meeste strenge blok. U bent verplicht zichzelf strikt aan de richtlijnen van dit blok te houden.
Het nuttige van 4 SanaSlank eitwitrijke maaltijden en 2 SanaSlank eitwitrijke snacks is verplicht. Zo komt u aan 6 eetmomenten op een dag. Daarnaast is het belangrijk dat u de voorgeschreven voedingssupplementen inneemt. Deze voedingssupplementen zijn speciaal ontwikkeld en afgestemd op het SanaSlank eiwitdieet. Ook is 2 keer per dag een flinke portie toegestane groenten nuttigen erg belangrijk. Voldoende beweging, minimaal 30 minuten per dag mag niet vergeten worden.

Uiteraard is het drinken van minstens 2 liter water per dag een must! Water is op zuurstof na de belangrijkste substantie voor het lichaam en vormt de basis van alle biologische processen.

Zodra 2/3 van het streefgewicht is bereikt, mag u overstappen naar blok 2 van dit dieet.

Blok 2: Afvallen
Blok 2 van het SanaSlank dieet wordt ook wel het gematigde blok genoemd. Dit blok houdt in dat u 3 SanaSlank maaltijden nuttigt per dag. Daarnaast mag er een mager stukje vlees, vis of een vegetarische vervanging bij gegeten worden.

Ook in blok 2 geldt weer dat het drinken van minstens 2 liter water heel belangrijk is, evenals het nuttigen van toegestane groenten. Het innemen van de voedingssupplementen, die speciaal otnwikkeld en aangepast zijn op het SanaSlank dieet is ook een vereiste in dit blok.

Uit ervaring blijkt dat een wekelijkse controle bij een dieetcoach van een SanaSlank verkoop- en begeleidingspunt ook erg motiverend werkt. U ziet dan niet alleen uw verloren gewicht in kilo’s, maar ook hoeveel vetmassa u bent verloren, of uw vetvrije massa hoger is en of uw vochtgehalte is veranderd.

Beweging is uiteraard tijdens het dieet, maar ook daarna, van groot belang. Een dagelijkse routine biedt vaak al genoeg mogelijkheden om aan inspanning te komen. Activiteiten als schoonmaken, fietsen naar het werk of supermarkt, dansen of werken in de tuin vallen natuurlijk ook onder bewegen!

Zodra het streefgewicht is bereikt, kan u overstappen naar blok 3 van het eiwitdieet.

Blok 3: Opbouwen
Blok 3 van het SanaSlank dieet wordt ook wel het ‘opbouwblok’ genoemd. In dit blok krijgt het lichaam langzamerhand weer koolhydraten binnen, door bijvoorbeeld een volkorenboterham bij de lunch. De inname van de SanaSlank maaltijden worden beperkt tot 2 maaltijden per dag met daarnaast een stukje mager vlees, vis of een vegetarische vervanging.

Ook in dit blok geldt weer het nuttigen van de voedingssupplementen die afgestemd zijn op het SanaSlank dieet. Evenals het drinken van 2 liter water en voldoende beweging, het liefst 40 minuten bper dag. Het wegen op de impedantiemeter tijdens de wekelijkse controle is ook nog steeds een aanrader. Dit zal u juist meer motiveren om door te gaan, daar u de bevestiging krijgt dat u echt kilo’s vet bent kwijtgeraakt.

Dit blok duurt vier weken en aan het einde van dit blok bent u op gewicht en is uw lichaam weer gewend aan koolhydraten. Maar het einde van dit blok is eigenlijk het begin van blok 4 van het eiwitdieet.

Blok 4: In balans
In blok 4 komt u tot een balans met uw eetpatroon. Het is logisch wanneer u in u oude eetpatroon valt, u weer opnieuw zult aankomen. Dus om op gewicht te blijven, zal u uw eetpatroon moeten veranderen.

SanaSlank biedt u de juiste begeleiding om het eetpatroon aan te passen. U leert dan ook welke voedingsmiddelen u het beste wel en niet kunt eten, maar ook bijvoorbeeld wat de glykemische index is. Deze begeleiding is deels in het boek ‘Afvallen met het eiwitdieet’ te vinden.

Wanneer u begeleiding kreeg tijdens het afvallen wordt u tijdens blok 4 nog steeds maandelijks gewogen op de impedantiemeter. Tijdens een dergelijke controle-afspraak kunnen ook eventuele problemen worden besproken met uw dieetcoach. Indien u een jaar op gewicht bent, kan aangenomen worden dat u in staat bent om zelfstandig uw gewicht te behouden. Uiteraard bent u hierna nog altijd welkom om te laten zien hoe goed het met u gaat.